logo impro

Ontmoet ons team en ontdek onze 7 vaardigheden !

ImproTraining is een leermethode die in 2003 ontwikkeld werd binnen PHCom. Ons principe: van ervaring naar theorie. Onze oefeningen bieden de deelnemers een ervaring waaruit deze zelf de theorie ontdekken. Daarnaast bereiken we door training en herhaling een effectieve en duurzame gedragsverandering.

Onze coaches zijn ervaren improvisatie trainers. Deze ervaring combineren ze met een specialisatie binnen vele domeinen: verkoop, communicatie, leiderschap, ...

ImproTraining

ImproTraining

De evolutie van de mens is indrukwekkend, we hebben al een hele weg afgelegd. Wanneer we echter kijken naar onze evolutie op professioneel gebied, merken we al vlug dat we nog een hele weg voor de boeg hebben.

Waarom boeken sommige mensen sneller vooruitgang of evolueren ze op een betere manier dan anderen? Eind 2002 legden we onszelf op de rooster en gingen we op zoek we naar het antwoord op deze vraag. Sinds we in 1996 begonnen met 'klassieke commerciële opleidingen' gebruiken we methodes die de deelnemers helpen nieuwe reflexen in hun gedrag in te bouwen. En daarbij speelt improvisatie, zoals die wordt toegepast in improvisatiewedstrijden, een grote rol.

Hoe slagen deze acteurs erin om elke nieuwe situatie steeds opnieuw rustig aan te pakken, zowel tegenover zichzelf (plankenkoorts) als tegenover de anderen (de andere speler die ideeën aanbrengt). Hoe kunnen zij zo ad rem zijn? Hoe leiden ze een verhaal dat uit het niets opduikt, toch nog in goede banen? Ook voor de bedrijfswereld waren deze vragen pertinent. We moesten alleen nog de antwoorden vinden. Het geheim van deze improvisatiegenieën is: oefening baart kunst!

En dus hebben wij hun oefentechnieken toegepast op de bedrijfswereld. Onze doelstelling is ervoor te zorgen dat alle medewerkers van het bedrijf hun zelfvertrouwen verder kunnen ontwikkelen en dat ze over de nodige instrumenten beschikken om elke situatie aan te pakken door hun eigen kwaliteiten optimaal te benutten. En zo ontstond ImproTraining.


Alexia Subert

Alexia Subert

Alexia Subert (FR), haar 15 jaar ervaring als regisseuse gaven Alexia (aanvankelijk actrice en poppenspeelster) onbetwistbaar hands-on experience in "het managen van een team." Haar verdere positie als sales - en communicatie manager hebben ervoor gezorgd dat zij, vele projecten en ervaringen later, experte geworden is in de  verschillende facetten van sales, communicatie en management voor bedrijven. Ze is gecertificeerde Enneagram ©, Belbin © en ComColors © alsook van coach opleiding geboden door Robert Dilts (een van de belangrijkste onderzoekers die hielp ontwikkelen de NLP)


Stéphane Depaepe

Stéphane Depaepe

De oprichter van phcom, is bedrijfsconsultant. Al meer dan 15 jaar stelt hij marketingplannen op, leidt hij verkopers op en zorgt hij voor de optimale commerciële strategie.

T 02 702 64 74
E: s.depaepe@phcom.be
Manu Luyten

Manu Luyten

(NL, GB), coach, acteur, verkoper, theatermaker en nog veel meer. Zelf altijd in beweging wordt hij vooral gedreven door zijn interesse in mensen. Hij weet zijn commerciële en ICT ervaring in zowel KMO’s als multinationals moeiteloos te combineren met zijn creatieve achtergrond.


Yann Van den Branden

Yann Van den Branden

(NL, FR; GB) heeft een carrière als commercieel directeur van een multinational en een juridische opleiding achter de rug, maar verloor toch nooit het creatieve aspect uit het oog. Als acteur en improvisator werkte hij zowel voor als achter de schermen mee aan de realisatie van verschillende televisieprogramma's. Hij staat al vele jaren op de planken in het theater en doceert nog steeds drama en improvisatie.


Laurence Poot

Laurence Poot

(FR): Coach en scheidsrechter. Zij weet wat goede improvisatie moet inhouden en wat er voor nodig is. Met haar 10 jaar managementervaring weet ze de link te leggen tussen de wereld van de improvisatie en het management


Geert De Wael

Geert De Wael

(NL, FR, GB): straf improvisator, speelt al jarenlang succesvol in België en Nederland. Verder doceert hij improvisatietheater aan verschillende kunstencentra en improvisatiegezelschappen. Via zijn economische opleiding als MBA, en zijn job als commercieel directeur, verloor hij echter nooit de voeling met de bedrijfswereld